Artykuł sponsorowany

O co zapytać właściciela firmy transportowej przed podpisaniem umowy?

O co zapytać właściciela firmy transportowej przed podpisaniem umowy?

Rynek usług logistyczno-spedycyjnych rozwija się dynamicznie, co zwiększa konkurencyjność i zmusza firmy transportowe do podnoszenia jakości usług. Przewoźnicy doskonale wiedzą, że najlepszą metodą na współpracę z klientami jest transparentność i rzetelność. Jeśli poszukujesz firmy transportowej, dowiedz się, o co zapytać jej właściciela przed podpisaniem umowy?

Specyfika transport międzynarodowego

Spedycja i transport wymaga dużego doświadczenia i znajomości procedur, a także infrastruktury logistycznej, nowoczesnego taboru i rozwiązań IT. Tylko tak rozbudowana konfiguracja możliwości, połączona z kompetencjami pracowników pozwala firmom transportowym skutecznie konkurować na współczesnym rynku logistyczno-spedycyjnym. Dobrym przykładem solidnej firmy, jest operator logistyczny Enterprise Logistics, ukierunkowany na obsługę logistyczną wymiany handlowej Polski ze Skandynawią.

Co na początek należy wiedzieć o firmie transportowej?

Poszukując dobrej firmy transportowej, w pierwszej kolejności przeanalizuj jej ofertę. Zapytaj, jakie kierunki handlowe firma obsługuje najchętniej. Każdy bowiem region świata charakteryzuje się swoją specyfiką, nie tylko w kwestiach prawnych i proceduralnych, ale także pod względem warunków klimatycznych. Sprawdź także, czy firma dysponuje powierzchniami magazynowymi i w jaki sposób przewoźnik zabezpiecza pojazdy (nadajniki GPS, plomby itp.).

Specjalistyczne usługi transportowe

Jeśli decydujesz się na współpracę z firmą transportową, dowiedz się, jaki rodzaj usług transportowych wykonuje i czy jest w stanie zrealizować Twoje zlecenie. Wiele bowiem towarów wymaga specjalnych warunków transportowych. Stąd można wyróżnić:

  • Transport drobnicowy. Transport ładunków, które nie są w stanie wypełnić całego kontenera lub pojazdu. Są to najczęściej towary na paletach lub takie, których nie da się spaletyzować oraz przesyłki o niewielkiej masie, różnej wielkości i kształtach.

  • Transport w temperaturze kontrolowanej. Transport chłodniczy i przewożenie towarów, które wymagają wyższej i stałej temperatury. Dotyczy produktów spożywczych lub towarów przemysłowych. Realizowany jest specjalistycznymi izotermami, których temperatura przestrzeni towarowej jest stale monitorowana.

  • Transport ADR. Przewóz ładunków zagrażających zdrowiu, bezpieczeństwu ludzi lub środowisku naturalnemu. Może być wykonywany jedynie przez osoby przeszkolone podczas specjalnych kursów ADR.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.