Artykuł sponsorowany

Po przeprowadzce. Najważniejsze sprawy do załatwienia

Po przeprowadzce. Najważniejsze sprawy do załatwienia

Pakowanie mebli, sprzętów oraz rzeczy osobistych, ich załadunek i transport, to kwestie, które podczas przeprowadzki zajmują nas najbardziej. Niestety, w natłoku obowiązków związanych ze zmianą miejsca zamieszkania, często zapominamy o najistotniejszych formalnościach, których należy dopełnić przy przeprowadzce. O czym warto pamiętać przy przeprowadzce? Podpowiadamy!

Przeprowadzka to złożony proces, wymagający doskonałej organizacji czasu i perfekcyjnego planowania. Zazwyczaj bowiem, zmiana miejsca zamieszkania wiąże się z koniecznością dotrzymania terminów, warto więc odpowiednio rozplanować poszczególne czynności.

O ile samą przeprowadzkę: pakowanie, załadunek, transport i wynoszenie rzeczy na miejscu, możemy zlecić profesjonalnej firmie świadczącej usługi przeprowadzek w Warszawie, np. Global Service, o tyle formalności, takie jak zameldowanie, musimy załatwić sami. Jakich formalności należy dopełnić w trakcie zmiany miejsca zamieszkania?

  • Wymeldowanie

Wymeldowanie z opuszczanego mieszkania daje nam możliwość zameldowania się w nowym domu. Spełnienie tego warunku pozwala nam ponadto pozbyć się obowiązku utrzymania wcześniejszego mieszkania. Wymeldowania można dokonać na dwa sposoby: składając do organu gminy wniosek w formie pisemnej, lub wypełniając i przesyłając stosowny dokument drogą elektroniczną.

  • Zameldowanie

Każdy, kto mieszka w Polsce, powinien pamiętać o tym, że ma obowiązek meldunkowy, polegający zarówno na wymeldowaniu, jak i zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego. W celu zameldowania się w nowym miejscu zamieszkania, należy złożyć stosowny wniosek za pośrednictwem internetu lub osobiście w urzędzie. Zameldowanie wymaga przedstawienia urzędnikowi zaświadczenia o wcześniejszym wymeldowaniu oraz dokumentu potwierdzającego nasze prawo do nowego lokalu (np. akt notarialny).

  • Wypowiedzenie umów

Przeprowadzka wymaga powiadomienia dostawców mediów o zaistniałym fakcie. Przeprowadzając się należy pamiętać także o przepisaniu stanu liczników, co umożliwi sprawne i bezproblemowe rozliczenie się i ewentualne uregulowanie płatności za energię elektryczną, gaz i inne media z ich dostawcami.

  • Aktualizacja dokumentów (dowód osobisty prawo jazdy, dowód rejestracyjny, paszport)

Zmiana adresu wymaga uaktualnienia wszystkich dokumentów potwierdzających naszą tożsamość. Wymianie podlega zatem m. in.: dowód osobisty, prawo jazdy, dowód rejestracyjny oraz paszport.

  • Powiadomienie banku, ubezpieczyciela

O zmianie miejsca zameldowania, powinnyśmy poinformować również bank, w którym mamy konto oraz firmy ubezpieczeniowe. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że ważne dokumenty trafią pod właściwy adres.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.