Artykuł sponsorowany

Reguły INCOTERMS

Reguły INCOTERMS

Incoterms, czyli International Commercial Terms, dotyczą międzynarodowych warunków sprzedaży. Zasady te określono, aby ułatwić handel międzynarodowy między różnymi państwami. Incoterms zostały stworzone przez Międzynarodową Izbę Handlową. Czego Incoterms dotyczą w kontekście transportu i co dokładniej zawiera ten dokument? O tym poniżej.

Czym są reguły Incoterms?

Incoterms, czyli International Commercial Terms stworzono w celu ułatwienia dokonywania operacji handlowych między kontrahentami pochodzącymi z różnych państw. Jak wiadomo, w każdym kraju obowiązują inne porządki prawne. Incoterms stworzono więc po to, aby ujednolicić warunki sprzedaży między różnymi państwami. Reguły te zostały opracowane przez Międzynarodową Izbę Handlową. Zrzesza ona przedsiębiorców, którzy pochodzą z różnych państw świata, a ich liczba wynosi ponad setkę.

Incoterms to nic innego jak reguły, określające zarówno odpowiedzialność, jak i obowiązki stron transakcji. Stosując daną regułę, kontrahenci nie muszą od początku określać warunków współpracy, co jest czasochłonne. A w handlu i transporcie czas ma niebagatelne znaczenie. Reguły Incoterms odnoszą się między innymi do kwestii transportowej, a więc warunków transportu towarów, ubezpieczenia czy kwestii wyładunkowych. Najnowsza wersja reguł INCOTERMS to wersja z roku 2020, z którą można się dokładniej zapoznać na stronie internetowej Międzynarodowej Izby Handlowej. Dobre firmy transportowe, takie jak Intradelogistic, dokonując przewozów międzynarodowych stosują się do konkretnych reguł, co zapewnia gwarancję bezpieczeństwa przewozu towarów na terenie różnych państw.

Kluczowe reguły Incoterms dotyczące transportu towarów

Reguły Incoterms dzielą się na reguły powszechne, czyli dostępne dla wszystkich środków i gałęzi transportu oraz dostępne jedynie dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego.

Do reguł powszechnych należą EXW, FCA, CPT, CIP, DAP, DPU i DDP. Na potrzeby artykułu skupimy się na wybranych regułach, które stosuje się wykonując transport międzynarodowy.

Reguła EXW EX Works (z zakładu) dotyczy sytuacji, gdy sprzedawca dostarcza towary do dyspozycji kupującego, ale miejsce dostarczenia towarów nie musi należeć do sprzedawcy. Przy stosowaniu tej reguły zaleca się, aby kontrahenci dokładnie sprecyzowali taki punkt. Reguła CPT Carriage Paid To (przewóz opłacony do) ma miejsce, gdy sprzedawca dostarcza towar i przenosi całe ryzyko transakcji na kupującego. CIP Carriage and Insurance Paid To (przewóz i ubezpieczenie opłacone do) również dotyczy dostarczenia towarów przez sprzedawcę, ale ten musi zawrzeć umowę ubezpieczenia od utraty i uszkodzenia towarów przez kupującego, od punktu dostawy do miejsca przeznaczenia towarów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.